Runda finałowa Time Attack Gostyń 2014

Wyniki, klasyfikacja oraz podsumowanie.

Może skoro niżej będzie klasyfikacja generalna to ktoś to przeczyta

Za nami piękny sezon zmagań torowych w jedynej w tym roku lidze Time Attack w Polsce.
4 tory, 4 miasta to było prawdziwe wyzwanie nie tylko dla zawodników, ale także dla organizatorów. Na szczęście sezon, ku naszej uciesze, obfitował w bardzo dużą ilość czysto sportowej rywalizacji. Niestety nie obyło się też bez awarii listw wtryskowych, wspomagania, głowicy, cewek, zawieszenia, skrzyń biegów i wielu innych…Kilku faworytów przez te problemy nie mogło osiągać wyników na jakie liczyli. Ale taki jest sport samochodowy i nikt tego nie zmieni.
W Kielcach było szybko, w Toruniu omijaliśmy dziury, w Radomiu zarzynaliśmy opony by zakończyć wszystko na typowo technicznym obiekcie w Gostyniu.

Podczas ostatniej rundy we wszystkich klasach dużo się jeszcze mogło zmienić więc zawodnicy musieli zachować wyjątkowe skupienie podczas czasówki.
W klasie OPEN w której walczyli wszyscy miały królować Lancery…ale ciągłe niedyspozycje zarówno srebrnego Forfita i niebieskiego Felixa, na pierwsze miejsce wyskoczył Filu swoim Clio sport. Od drugiej edycji zjadając kolejnych rywali. Z okazji skorzystał też MichalM, któremu co prawda nie poszło w Kielcach (a szkoda bo Filu mógł być w zasięgu), za to równą jazdą w pozostałych eventach wypracował sobie drugie miejsce. Na 3 miejscu efektownym slajdem wjechał Forfit, który w końcu poskładał swoje Evo i zakończył zawody w Gostyniu z najlepszym czasem.

W klasie Hot Hatchy nie było mocnego na Filipa. Clio rozwalało klasę już od Kielc i walka rozgrywała się tylko o 2 miejsce. Nawet potencjalna awaria Clio w ostatnich zawodach nie dawała żadnemu z chłopaków 1 miejsca. Ale Filu nie spoczął na laurach i wyjeździł najlepszy czas w klasie. Na drugim miejscu wylądował znowu Michał, który po prostu jeździł równiej. Jackowi przytrafił się „wypadek” w Radomiu. Co prawda był wtedy drugi w klasie Seat, ale wyprzedziło go sporo innych Hot Hatchy i zgubił pkt. Ostatecznie w klasie stanął na najniższym stopniu podium.

Jednak w żadnej z klas nie było takich możliwości roszady jak w klasie SEATów. Przed zawodami 2 pierwszych Michała i Jacka dzieliły 2 punkty. Tylko wygrana klasy dawała 1 miejsce. Jacek pojechał fantastycznie, ale Michał po pierwszym niezbyt dobrym okrążeniu, nadrobił w 2, by w 3 wspiąć się na pułap osiągalny tylko dla Clio i Evo. Jedyny Seat jeżdżący poniżej 49s !! Jacek pomimo prowadzenia w całym sezonie musiał się zadowolić tylko 2 miejscem. Ciekawa walka miała także miejsce o najniższy stopień podium 2 Cupry 350 i 400 konne kontra Altea w ropniaku. Przed zawodami Altea była odpowiednio 3 pkt przed Kurzą Cuprą i 9 przed Pomarańczą Pawła. Trzeba było pojechać agresywnie. Ostatecznie osiągając w najlepszym okrążeniu czas na poziomie 49s wygrała Altea.

Jeżeli jeszcze wam się chce czytać a mam nadzieję, że tak to teraz najważniejsze

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy mieli wkład w mniejszy lub większy sukces całej imprezy. Myśle, że wiele pięknych scen i wielu wspaniałych ludzi zostanie zapamiętanych przez wszystkich, jak latające koła, V(i)tec, meteoryty, offroadowa Cupra, zasłona dymna, czerwona flaga i dwóch wariatów z Evo, czy (mam nadzieję) jedyny wyścigówy autobus na slicku.

Dziękuję sponsororom, którzy okazali się nie tylko wspaniałymi mecenanasami sportu, ale także walczyli razem z nami na zawodach (bez obaw wszystko uczciwie:).

4nano – http://www.4nano.pl/
TuneFORCE – http://www.tuneforce.pl/
motoRSportoils – http://www.motorsportoils.pl/
Górny Sport Garage – http://www.gorny-sport.pl/
Hustla Online – http://www.hustlaonline.pl/
ST AutoDetailing – http://www.stdetailing.pl/
Style Tuning – http://www.styletuning.pl/
Turbonews – http://www.turbonews.pl/
Antolek Interactive – http://www.antolek.pl/
RacingFlex – https://www.facebook.com/racingflex?fref=ts
Complex Building

Na wielkie brawa i mnóstwo subskrybentów zasłużył też Filip Formella, który robił wam przez wszystkie rundy REWELACYJNE zdjęcia z zawodów udowadniając, że należy do czołówki motoryzacyjnych fotografów w kraju.
Dziękuję właścicielom i pracownikom torów wyścigowych, na których się ścigaliśmy za świetne przygotowanie obiektów, pomoc i sprzęt.
Klubowiczom Seat-Racing i członkom EKYPA-PN za zaangażowanie i pomoc podczas zawodów.
Markowi i Filipowi czyli Ekipie FM RACING za pomoc techniczną i cenne wskazówki na zawodach.

Największe jednak podziękowania należą się samym zawodnikom, którzy bez niezdrowych emocji stworzyli na zawodach niesamowity klimat, który będzie mam nadzieję towarzyszył nam dalej w następnych sezonach. Oraz dla tego gościa z góry, który miał na nas oko cały czas i sprawił, że nikomu nic się nie stało, nawet temu czubowi Arturowi

A prywatnie i najszczerzej dziękuję

Mariuszowi aka Qrczaqowi, który przeciągnął ze mną ten wózek przez cały sezon…było trudno czasem, ale daliśmy radę Stary !!

Oraz a przede wszystkim mojej żonie, która pomimo iż chciała mi urwać jaja za to, że się zajmuje takimi głupotami to cierpliwie wspierała mnie w całym sezonie. I teraz musicie mi wybaczyć, że nie będzie wielu zdjęć i materiałów na stronie, ale muszę nadrobić trochę zaległości z rodziną.

Na koniec klasyfikacja generalna. Gratuluję wszystkim !! Do zobaczenia w przyszłym sezonie.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1w-g4Ysr5801gj7hpaqV4xgo0LJW7ZifZIfhusIkmN0M/edit#gid=795564524

BE READY !!
One and only Bus Racer Pampi

Na zdjęciach Mistrz i dwaj Wicemistrzowie PL w Time Attack oraz najlepsza trójka w klasie SEAT.

unnamed (2)

unnamed (1)

< Powrót